Tuleeko Facebook tunkeutumaan Kiinan markkinoihin?

Sosiaalisen median kannalta Facebook on edelleen kärjessä maailmanlaajuisesti. Se on mullistanut kuinka ihmiset kommunikoivat, jakoivat tietoja ja luovat henkilökohtaisia ​​profiileja. Jo yli vuosikymmenen sisällön ja palvelun jälkeen se on jatkuvasti parantanut ominaisuuksiaan vastatakseen kasvavien, mutta edelleen kehittyvien markkinoiden vaatimuksiin.

Alkuperäinen Yhdysvalloista, se on saavuttanut useita muita maita ympäri maailmaa, mukaan lukien Aasia. Ne eivät kuitenkaan ole vielä kerran päässeet Kiinan markkinoille olemassaolonsa aikana. Sellaisenaan ihmiset ovat nostaneet esiin kysymyksen siitä, milloin Facebook aikoo koskaan purkaa alueen tehokkaimman maan tai onko siihen mahdollista lainkaan tapahtua.

Lisäksi Facebookin perustaja Mark Zuckerberg meni viime vuosina naimisiin kiinalaisen naisen kanssa ja oppi puhumaan mandariinia sujuvasti. Hän on vieraillut maassa useita kertoja ja näyttää saavan paljon huomiota kyseisillä markkinoilla. Tämä kiehtoi kannattajia vieläkin enemmän, koska Kiinan tiedetään olevan vaikea sosiaalisen median yrityksille, etenkin sellaiselle, joka tulee ulkomaalaisesta, puhumattakaan Yhdysvalloista. Kiinan hallituksen suurin huolenaihe on Facebook-sisällön sensuuri.

Päästäkseen näille valtaville markkinoille Facebookin pitäisi pystyä kiertämään Kiinan vaatimuksia sen suhteen, mitä laittaa tai ei julkaista yleisölle. Toinen ongelma liittyy Facebookin ydintoimintoon yhdistää ihmisiä ja jakaa tietoa vapaasti. Jos Facebook suostuu uuteen kokoonpanoon, sen on vaarannettava sen tunnusmerkki – vapaus. Lisäksi sikäli kuin on hyödyllistä suodattaa todellisia vääriä uutisia, nykyään sitä manipuloidaan hallituksen vai vastustavan puolueen suojelemiseksi.

On herkkiä poliittisia kysymyksiä, kuten Yhdysvaltojen ja Kiinan väliset ristiriidat, Kiinan talouden vakaus ja Nankingin verilöyly, joita on tutkittava ennen lähettämistä. Tämä asettaa Zuckerbergin erittäin monimutkaiseen tilanteeseen.

Kuitenkin koskaan, jos Facebook julkaisee uuden version, joka on erityisesti suunniteltu Kiinan markkinoille, se ei välttämättä ole niin helppoa kuin miltä näyttää. Tällä hetkellä Kiinassa on muita Facebook-versioita. Näihin kuuluvat Wechat, Renren ja Weibo. Vaikka on todennäköistä, että Facebook houkuttelee markkinoita Kiinassa, enemmistön siirtyminen perinteisistä alustoista Facebookiin voi tulla haaste.

Loppujen lopuksi ihmiset ovat myös mukavuuden jälkeen, tässä mielessä tämä tarkoittaa sitä, että yleisö on tottunut alustaan. Jos käytettävissä oleva sosiaalisen median verkko toimii jo kiinalaisten hyväksi, Facebookin olisi tarjottava jotain tätä parempaa rikkomatta sääntöjä. Lisäksi, vaikka hallitus pitää uuden tekniikan hyväksyttävänä Facebookin luvan antamisessa markkinoille, markkinaosuus määrää myös, kuinka kiinalaiset holhota amerikkalaista tuotetta verrattuna paikalliseen, ja ilmoittaa myös olevansa tyytyväinen vapauteensa nähden. sosiaalisessa mediassa. Tämä skenaario voi mahdollisesti johtaa kiistoihin, jotka saattavat vaikeuttaa myös hallitusta, ja myöhemmin saattaa johtaa niiden lopettamiseen.

Viimeaikaisissa uutisissa todettiin, että Facebookin entiset työntekijät vahvistivat, että yritys on jo kehittänyt tekniikan, joka tukahduttaa sisällön Kiinan hallituksen noudattamiseksi. Vaikka sitä on kehitetty menestyksekkäästi, sitä ei käytetä päätarkoitukseensa mainitun konfliktin takia, jossa molemmille osapuolille ei ole vielä löydetty täydellistä kompromissia. Toisaalta Facebook ei ole koskaan kiistänyt aikomustaan ​​päästä Kiinan markkinoille. Se on ehdottomasti etenemissuunnitelmassaan, ei varmasti, mutta on olemassa selvä mahdollisuus ottaa huomioon yrityksen pyrkimykset niin tehdä.